Regler for brug og vedligeholdelse af banerne

• Det er kun tilladt at spille på banerne når man har booket en bane. Dette gøres online via computer eller mobil.
  • For at kunne booke baner skal man betale kontingentet for sit medlemskab.
  • Medlemmer kan spille med en der ikke er medlem ved at lave en gæste booking. Det koster 50 kr pr gang.
  • Enhver der har booket baner har ret til at bortvise folk der spiller på banen i den bookede tid.
  • Bestyrelsen og trænere har ret til at bortvise og konfiskere nøgler til banerne for ikke-medlemmer, der spiller på banerne uden at have booket.

Herunder er en simpel guide til hvordan vi alle skal sørge for at pleje banerne før og efter spil.

1) Banerne må kun benyttes med tennissko (de har en bund med et fint tæt mønster som skoen til venstre). Sko med et goft dybt mønster (som den til højre) er FORBUDT på banerne.
Sko forbudt

2) Start med at feje gruset væk fra stregerne.

3) Er banerne tørre skal du altid vande grundigt inden du spiller. Dette er både af hensyn til banerne og så du kan stå fast.

Er banerne så våde at der er kommer mudrede områder, er det FORBUDT at spille.

Vanding

Efter endt spil kan området ved baglinien se sådan ud især i starten af sæsonen.

Ignoreres disse ujævnheder forvandles tennisbanen hurtigt til en sandkasse.

4) Laver du huller under spillet skal de stampes til med fødderne med det samme. Tænk på du kan tabe det næste point pga. det hul.

Hullet baglinie
5) Efter spil (eller mellem sæt) jævnes alle ujævnheder på banen med en skraber. Det er utroligt effektivt og tager kort tid.
Skraber
6) Alt spil afsluttes med at feje banen i firkanter som vist helt ud til hegnet. Det er de næste spillere der fejer gruset væk fra linierne.
Banefejning_01
7) Er banen blød sluttes af med at vande banen let og tromle det bløde område (typisk ved baglinien).

Tromle

Foto: Lars Kristensen

Prøv at tænk hvis alle fulgte denne simple guide og tog ansvar for banerne og viste hensyn til de næste der skal spille? Vi har alle interesse i at banerne er gode og har et minimum af fejlopspring, samt absolut ingen huller man kan ødelægge sine ben i.

Der er brugt meget tid på at få banerne klar, men banerne kræver stadig at hvert eneste medlem viser denne omtanke for banerne hver gang man spiller.

Opdateret d. 03. apr. 2016 kl. 13:41